Rejseklar?

No way, her kl. 6 om morgenen. Jo jo, tandbørsten er da pakket – og passet. Sidstnævnte glemmer man ikke på en rejse over atlanten. Amerikanerne er som bekendt lidt hysteriske for tiden.

Det er sjovt det der med at være rejseklar. Personligt vågner jeg først i lufthavnen. Men når det er blevet sen nat over København, og tidlig aften i New York, og taxa’en kører over Brooklyn Bridge, og det centrale Manhattans skyline rejser sig i horisonten, vågner jeg. Og så er jeg ellers ikke til at holde indendørs de næste mange dage. Det skulle da lige være til bjergetapen i Tour’en på torsdag.

Den amerikanske kultforfatter Paul Auster skriver i sin berømte New York trilogi: “New York var et uudtømmeligt rum, en labyrint af endeløse skridt, og uanset hvor langt han gik, uanset hvor fortrolig han blev med sit kvarter og dets gader, havde han altid fornemmelsen af at fare vild. Ikke blot fare vild i byen, men også i sig selv.”

Vi høres ved, næste gang fra Manhattan. Nu må jeg løbe, ellers går flyet uden mig.. 

One response to “Rejseklar?

  1. Go’ tour.

    Bare lige for at du ikke misser etapen, så er det altså på onsdag.

Skriv et svar

