The Police i Stockholm

Da det rygtedes, at The Police efter 25 års fravær havde fundet hinanden igen, og ville drage på verdensturne, var jeg straks fyr og flamme. For fanden – jeg er vokset op med Police. Jeg husker vi lå på Michaels værelse i Gothersgade, spiste popcorn, drak Kondi vand, og lyttede til Don’t stand so close to me. Da albummet Zenyatta Mondatta udkom i efteråret 1980 lå det på pladespilleren i ugevis. Jeg måtte se dem live her 27 år senere.

Police i Globen

Længe holdt jeg øje med internettet, i håb om at turneen kom forbi Danmark. Da det endelig blev annonceret var det i Århus på en pløjemark! Oprørende! De sidste års trend med at lægge de store koncerter i Jylland, kan man ikke fortænke jyderne i, men hvorfor skal det altid være på en mark, hvor logistikken ikke fungerer, og man ikke kan se en brik.

I desperation søgte jeg billetter på min yndlings rejseside på nettet: rejsefeber.dk. De havde billetter til Globen i Stockholm. Her er “kun” plads til 14.ooo og det er indendørs. Jeg tænkte mig ikke om to minutter. Dagen efter lå to koncertbilletter, to flybiletter og en hotelvoucher til to nætter i brevsprækken.

Investeringen kom vi ikke til at fortryde et sekund. Det var en helt forrygende oplevelse i Globen, hvor lyden var i top, stemningen god, og bandet leverede varen, helt som jeg havde forventet. De svenske anmeldelser var lunkne, og jeg fik den tanke om de overhovedet havde været der?

Der kommer senere en stemningsrapport fra selve koncerten. Se billeder fra smukke, smukke Stockholm her.  

2 responses to “The Police i Stockholm

  1. Hej Gert!

    Dejlige billeder fra en meget smuk by. Masser af vand og broer. Et væld af gamle og smukke bygninger med karakter – ikke mange betonklodser hér.

    På disse billeder synes jeg at skyerne er guld værd. Havde det været helt overskyet – eller sol fra en skyfri himmel, så havde det slet ikke været det samme. Skyerne giver alle billeder med himmel en dimension ekstra.

    Som du ved, så er jeg jo ikke den store koncertfan, så den del vil jeg forbigå i stilhed – selvom dine beskrivelser jo altid er værd at læse.

  2. “Don’t stand, don’t stand so close to me” – jamen det er jo mine kollegie-år, der gemt (også) i den sang.

    Det var firserne, hvor pigerne altid var på slankekur, vi spiste rugknækbrød, kinakål og brune ris hele tiden, var vegetarer og drak bajere. Det var gode år med så meget dejlig musik og mange gode minde.

    Lissom René skal jeg heller ikke til koncerter (“Undskyld kunne De skrue lidt ned” 8). Jeg har ikke fået set dine billeder endnu – den faste kommentator, fik bare inspiration til en kommentar.

    Kærligst

Skriv et svar

