Solopgangen 4. oktober..

Mens rejseaktiviteten ligger stille her i efteråret, må I nøjes med lidt billeder fra lille Danmark. Det er nu heller ikke så ringe endda, som nu f.eks. solopgangen her til morgen.

Svane i Stadion Sø

Jeg er så heldig at jeg bor ½ minuts gang fra den lille Stadion Sø i Rødovre. Den er ikke særlige stor, men stor nok til at man lige kan komme fri af bygninger, og også få lidt vandspejl. Så i morges måtte jeg hurtigt hoppe i et par bukser, sko uden strømper og en trøje og løbe ned til søen..

Efterfølgende blev solopgangen også nævnt i TV2 vejret, og den gode Michael Jarnvig viste et billede af den fra en seer ..dog ikke så godt som disse (naturligvis :-))

Se også på pbase.

Stadion Søen, Rødovre

5 responses to “Solopgangen 4. oktober..

  1. Kære Gert

    Fuldstændig enig! Havde jeg haft den rigtige udsigtspost, havde jeg også været der. Det var forrygende, næsten Flemming Bo Jensen’sk.

    Ved 15-tiden var havnen også fortryllende.

    Stod og tænkte på, om der var noget galt med mig, siden alting p.t. er fortryllende smukt – derfor glæder det mig ekstra, at du også så morgensolen.

  2. Hej Hanne og Gert.

    Det var ligegodt pokkers! Jeg sidder i skrivende stund og sætter kommentarer ind på de enkelte billeder, og så bliver jeg alligevel slået i opløbet hér af Hanne.

    Ellers helt enig med jer begge to.

  3. Jeg benytter lejligheden til en uddybende kommentar: Det er virkelig nogle smukke billeder. Man bliver helt salig over at se dem. Det er ret tydeligt, at vi almindelig dødelige nok ikke kan fange den slags motiver; ikke ligeså godt i det mindste.

    Jeg kan se, at du ofte forsøger at dele billedet i 2 symmetrisk dele – via spejling i vandet. Eller måske fortolker jeg det bare sådan..?

    Never mind: Simpelthen bare smukt.

  4. Kære René

    He he.
    Kender godt følelsen

  5. Kære begge,

    Tak for de rosende ord..

    René, normalt skal billeder tages i 3. dele. Dvs. 2/3 himmel og en 1/3 land. Eller omvendt. Men lige netop med vandspejl, kan man med succes dele billedet i to..

    Gert

Skriv et svar

