Bravo Barcelona!

Den catalanske “hovedstad” har det hele: Små krogede gader, brede boulevarder, strandpromenade, arkitektur, Gaudi og en olympisk by. Og vejrudsigten: Sol, sol og sol. Her en lille fotografisk rapport:

Barcelona set fra den olympiske by

Det store marked, Mercat de la Boquteria

Livredder, Platja de la Barcelonetta

Plajtja de Sant Sebastja - by møder strand

Aftenstemning, den gamle by - Barri Gotic

Barcelonas varetegn - Gaudis ufuldendte kirke, La Sagrada Familia

Mosaikbænken, Gaudis Park Güell

Udluftsningskanaler, Gaudis Casa Milà

Casa Milà

Cala de Mallorca

Den olympiske by

Teletårnet, Den olympiske by

Vælg en farve! - Barri Gotic

Place de Ramon Berenguer el Gran, Barri Gotic

Den gamle by - Barri Gotic

Lystbådehavnen Port Vell

Ekspeditionens tre piger (og lidt flere turister) på Ramblaen

Hvem er Gaudi, hvad er Casa  Milà og ikke mindst La Sagrada Familia?? Hæng på til den kommende beretning om Gaudi og Barcelona, der er forbundet som H.C. Andersen og Danmark.

2 responses to “Bravo Barcelona!

  1. Jeg vil klart “stay tuned” – sikke en appetitvækker med de smukkeste udluftningskanaler jeg nogensinde har set. Og skoene, og skyggen fra hesten, og de sort/hvide og og og. Godt gået Mr. Larsen.

  2. Af hjertet tak. Jeg har virkelig haft – og har – mine problemer med det nye kamera. Måske har jeg overkøbt lidt. Det er lidt som en 27 tons lastbil med anhænger. Sådan en skal man vist have særligt kørekort til, og jeg har ikke engang det almindelige førerbevis!

    Men det går bedre og bedre, bortset fra vægten, som selv jeg, der mener der ikke findes alternativer til spejlrefleks, finder for tungt til en ordinær ferie. Det er vist beregnet til at man kører i en Landrover, stiller det på stativ på en klippe, venter på solnedgang, og så transporterer kameraet hjem i bagagerummet igen.. 🙂

    Gert.

Skriv et svar

